Rejestratorka medyczna 18.11.2024
23.10.2024
Centrum Kształcenia Zawodowego w Katowicach zaprasza na kurs Rejestratorka Medyczna
Zapraszamy
18 listopada 2024
ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ
Celem kursu jest przygotowanie do samodzielnego wykonywania zawodu rejestratorki medycznej, w tym rozliczania usługi z NFZ i obsługi programów medycznych. Nabycie umiejętności z zakresu organizacji stanowiska pracy, zasad funkcjonowania jednostek służby zdrowia oraz zasad prowadzenia dokumentacji medycznej, związanej ze świadczeniem usługi medycznej w świetle obowiązujących wytycznych NFZ i gromadzenia oraz przechowywania danych wrażliwych.
Najważniejsze informacje:
- Czas trwania: 30h
- Cena: 700-750 zł
Absolwent kursu:
- potrafi zorganizować pracę na stanowisku rejestratorki medycznej;
- zna i stosuje zasady funkcjonowania jednostek metodycznych
- obsługuje programy medyczne
- stosuje podstawy psychologii oraz socjologii, związane z pracą z pacjentem/klientem jednostek ochrony zdrowia;
- zna odpowiedzialność za wykonywaną pracę;
- prowadzi dokumentację medyczną, związaną ze świadczeniem usługi medycznej w świetle obowiązujących wytycznych NFZ;
- stosuje reguły gromadzenia oraz przechowywania danych wrażliwych
Program nauczania:
1. Podstawy psychologii i socjologii w pracy z pacjentem/klientem jednostek ochrony zdrowia
2. Odpowiedzialność cywilna innego personelu medycznego za wykonanie usługi medycznej (za pracownika lub solidarna) w świetle różnych umów cywilnoprawnych o pracę
3. Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej związanej ze świadczeniem usługi medycznej w świetle obowiązujących wytycznych NFZ
4. Gromadzenie i przechowywanie danych wrażliwych-wytyczne, zasady prawidłowej archiwizacji danych – wytyczne GIODO (Generalny Inspektor Danych Osobowych)
5. Profesjonalizm obsługi pacjenta w jednostkach ochrony zdrowia zaspakajanie oczekiwań pacjenta-klienta usługi medycznej
6. Profesjonalizm w pracy Rejestracji, zasady prawidłowej organizacji pracy na stanowisku-ergonomia pracy
7. Praktyczne zasady obsługi świadczeniobiorcy usługi medycznej z zastosowaniem prawidłowej komunikacji werbalnej i niewerbalnej
8. Prawidłowe opanowanie postawy asertywnej w kontakcie z pacjentem-klientem usługi
9. Zasady obowiązujące w prowadzeniu profesjonalnej rozmowy telefonicznej
10. Sposoby rozwiązywania konfliktu w kontakcie z pacjentem – klientem usługi medycznej i efektywne sposoby radzenia sobie pacjentem trudnym
11. Organizacja pracy własnej na stanowisku pracy
12. Znajomość obsługi programów informatycznych i opanowanie zasad rozliczania usług z NFZ
Dodatkowe informacje i zapisy:
Centrum Kształcenia Zawodowego w Katowicach
ul. Krasińskiego 2, 40-952 Katowice
tel.: 32 603 77 94, 32 603 77 35
tel. kom.: 697 818 632
e-mail: katowice@zdz.katowice.pl
www: www.kursy.katowice.zdz.pl
Pliki do pobrania
-
Karta słuchacza.doc
(format: doc; rozmiar: 52,00 KB)